قصة نغم كنت جالسة مع زوجي في مطعم
نهضت حاولت ان ارقص كي يبعد عني و قولت له اريد ان اشرب شئ
فتحت مع اي مواضيع عن هو خريج جامعة ايه و ماذا يعمل حتي اشتت تفكيره عن الجـ.نـ. س
كان يتكلم و يجهز لفافه سـ.جائر كنت انا اعد له كأس من العصير
كنت لا اعرف ماذا افعل سئلته قالي ماذا افعل كي اعد كأس من العصير
دخل عمار كي يحضر الثلج كنت انا طحنت الحبوب المنـ.ـومه بقعر الكاس
عمار احضر الثلج و ذهب ليكمل عمل السـ.جـ.ائر كنت انا وضعت جزء من طحين المنوم مع الثلج مع العصير و قلبتهم جيدا باصبعي و قدمته لعمار و حلفت ان يشرب من يدي
شرب اول كأس و بدا يدوخ كنت انا جهزت له الكأس الاخر
رفض ان يشرب اصريت ان يشرب من يدي مره اخرى شرب و هو في غير وعي حتي سقط من فوق الكرسي نائم علي الارض بثقت علي وجهه و نهرته بقدمي
و جريت انا بدلت ملابسي و اخذت القميص و البيبي دول و دخلت اخذت المفتاح من البنطلون و اخذت موبايل عمار مسحت كل الفيديوهات و المحادثات و خرجت و انا احمد ربنا اني لم اقع فريسة لذلك الشيت.ـطان
كنت اسير في الشارع افكر ماذا افعل لانقذ باقي السيدات من ابتزاز عمار شعرت بالدوخه التي كانت تاتي لي من فترة
كنت بجوار مستشفى قولت ادخل اكشف بالمره
دخلت علي الدكتوره كشفت علي و طلبت تحليل بول الان
ذهبت الي معمل قريب.
لابد انها املاح او صديد في البول
عملت التحاليل و عندما ظهرت النتيجة اخدتها و دخلت للدكتوره
عندما شاهدت النتيجة ضحكت و قالت لي مبروك انتي حامل من شهر و نصف ….
عندما قالت لي الدكتوره انتي حامل
انا… بجد يا دكتوره
الدكتوره…. تضحك و طبعاً هو فيه هزار في الحاجات دي
انا…. معقول
الدكتوره.. شكلك مشتاقه جدا
انا… مشتاقه قوي قوي
الدكتوره.. لدرجة دي انتي متزوجة بقالك كام سنه
انا… عشر سنين
الدكتوره… لا ده انتي تاخدي بالك جدا و انا هكتب لك شويه ادوية
و نامي علي ضهرك و بلاش تسخني او تزعلي او تمشي كتير علي الاقل كمان 3 شهور و تيجي كل اسبوع نتابع اول باول و بلاش عـ. لاقة جـ.نـ. سية علي الاقل لما تتمي الثالث الشهور الاولى لو اكتر من كده مافيش مشكلة
انا… حاضر و نهضت عشان امشي
الدكتوره…. نغم
انا… نعم يا دكتورة
الدكتوره… امشي علي التعليمات الموضوع مش سهل..
انا… طبعاً طبعاً
كنت في غاية السعادة ربنا كريم جدا انا كنت رايحه اغضبه و هو بكرمه يرزقني بالحمل بعد عشر سنوات زواج
بدون ان اشعر سجدت علي الارض امام الدكتوره بكيت كتير حتي ابتلت الارض من دموعي اثناء السجود
وقتها اكتر حد كان نفسي اقول له اني حامل زوجي
لقد صبر كتير و احتمل الالم و كلام الناس و الضغوط
يااااه اخيراً هكون ام
يااااااااه اخيراً هشيل طفل مني و احس بنفسه و اضمه و اشتري له ملابس و ادلعه
يااااااااه كرمك كبير قوي يا رب
كنت في حالة بين فرحه و حزن و شعور بالذنب
كان كل تفكيري اني لازم ارجع لجوزي خلاص كده مافيش احن ولا ارحم عليه منه جوزي طلع راجل قوي
عمري ماشوفته بيبص لواحده غريبه او شرب اي حاجه تغضب ربنا دايما كان يتعب عشان يجيب فلوس بالحلال
تاني حاجة اني لازم اجيب حق السيدات اللي عمار مصورهم لازم عمار ياخد جزائه و ده هيكون كفارة ذنبي اللي عملته و كشفت جسمي لراجل غريب غير جوزي
روحت البيت كنت شاريه ادوية الدكتورة كتابتها لي فيتامينات و ادوية تثبيت عادية
امي شافتني ضحكت جدا و بدون ما اتكلم لقتها جريت عليا و حضنتي و بكت في حضني
انا… (مندهشه امي عرفت اذاي انا ماقولتيش ليها حاجه)
انا… عرفتي منين يا ماما
ماما… من وشك يا بنتي من حوالي اسبوع وشك متغير و مناخيرك شكلها اتغير
قلبي حس بس مرضتش اقول عشان ماتتعشميش بس لما لاحظت انك طول المده دي ماشترتيش فوط صحيه كنت بطمن اكتر اخيراً هشيل عيالك يا نغم
بس كنت كل يوم بصلي و ادعيلك انه يكون حمل
يلا يا بنتي جهزي هدومك اول لما ابوكي يرجع تروحي علي بيت جوزك
انا… حاضر انا تعبتكوا الفترة دي قوي
امي.. تعب ايه بس ده انتي روحنا
كنت عايزه اكلم جوزي بس خوفت بابا يزعل انتظرت لما بابا يجي
كنت مشغولة جدا و مهمومه جدا بحق السيدات اللي مع عمار
كنت حاسه ان ربنا جعلني اري هذه الفيديوهات عشان اجيب حقهم
السيدات و عمار بيضربهم و يجعلهم يمارسون الشذوذ امامه كانت تقطع قلبي ماهذا القهر و الظلم
انهم يفعلوا ذلك ليست حب في الشـ.ذ .وذ و لكن لتجنب ابتزازه و فضحهم كانوا يرضخون الي طلابته
يا ترا احساسهم ايه دلوقتي
يا ترا اسرهم و اولادهم بالتاكيد منهم من خرب بيوتهم منهم من تمني الموت منهم من هرب منهم من يبكي الان.. و منهم من تفكر في الانت.حـ.ار الان و منهم من سرقت او باعت مداخـ.ـرتها او معاش اولادها لكي تشتري صمت هذا الذئب
فكرت.. ماذا افعل
اه انا لي بنت خالي محاميه مشهوره انها مثل اختي تحبني جدا و كنت عندها في العيد من شهر اعيد علي بنتها نغم و اشتريت لها هدايا
اه هي سمت بنتها نغم علي اسمي لاننا اتفقنا من ايام الشباب اللي تجيب بنت تسمي بنتها علي اسم التانية
هي اوفت بالوعد عندما انجبت بنت سمتها نغم انا للاسف لم اقدر ان اوفي بوعدي حتي الان
…
ممكن اخد رايها..
اتصلت بيها..
انا.. اذيك يا سماح عامله ايه
سماح.. يااااااه اذيك يا ندله
انا.. وحشتيني جدا والله
سماح.. ما هو باين ماتتصليش بيا من شهرين
انا.. و الله كنت في دوامه و غضبت و قاعده عند بابا
سماح.. ليه كده بس
انا.. الغيره و الشيطان
سماح… بت اوعي تكوني بتتصلي عشان ارفع لك قضية طلاق
انا… هههه هو انا اول ما ابقي حامل اطلق
سماح… بجد لوليي لولييييي تذغرد في التليفون و تفرح جدا جدا
انا.. و الله انتي اول واحده تعرف بعد ماما
سماح.. لا تتمالك نفسها تبكي و هي تتكلم الحمد لله الحمد لله و الله انا فرحت لك جدا و اسمع صوت بكائها
انا… ابكي و اضحك و اشعر بسعاده رهيبه انها فرحانه بي كل هذه الفرحه
انا… بت يا سماح اهدي بقي عشان عايزاكي في شغل
سماح.. تحاول ان تكتم بكائها شغل ايه… اوعي تكوني قتلتي ابوكي
انا… لا مش دلوقتي هههههه
سماح.. ايه بجد
انا… عايزه اشوفك ضروري عشان فيه حاجات لازم تشوفيها ماتنفعش في التليفون
سماح… تعالي نعقد في كافية
انا… لا ماينفعش عشان فيه فيديوهات لازم تشوفيها و صعب تكون فيه مكان عام
سماح… خلاص تعالي عندي المكتب انهارده انا فاضيه و مافيش حد
انا… اوكي ماشي الساعة 8 بالظبط هكون عندك
سماح.. في انتظارك يا ام سماح
انا… ام سماح!!!!!
سماح… ما هو حياة امك لو جبتي بنت لازم تسميها سماح اشمعني انا جبت بنت و سمتها نغم
انا.. لا انا هجيب ولد
سماح.. سميه سماح برضه 😂
ضحكنا و انهينا المكالمه
لتكملة القصة اضغط على الرقم 12 في السطر التالي