قصة حياتي اتقلبت النهارده لما ماما وهي بتموت صارحتني ب سر خطير .. رواية السر القديم
سمعته بيكلم خالي ويقول له انا شاكك ان آيه مخبيه حاجه عليا بتتعامل بطريقه غريبه اول مره احس انها مش عايزه تتكلم معايا
ما قدرتش امسك نفسي وطلعت وقلت له انا فعلا مخبية حاجه عليك حاجه لازم تعرفها ماما خبيتها علىا وعليك من زمان احنا مش اخوات يا يوسف
ايه انتي بتقولي ايه مش اخوات ازاي يعني انتي شكل موت ماما اثر عليكي….
=انا هو ما فيش حاجه اثرت عليا ولا موت ماما ولا حاجه كل الحكايه ان ماما قبل ما تموت صارحتني بسر ما حدش يعرف عنه حاجه غيرها قالت لي ان انا وانت مش اخوات وإن بابا
كان نفسه يجيب ولد وهي اضطرت تعمل كده عشان بابا لما عرف انها ممكن اللي في بطنها تكون بنت كان هيطلقها ويرميها ماما ما لهاش ذنب يا يوسف وانا وانت ملناش ذنب احنا لازم ندور على اختنا واللي عايشه مع اختنا دي تبقى مامتك…
_آية انتي بتتكلمي بجد انا مش مصدق نفسي يعني انا كل ده عايش في كذبه عايش مع ناس مش اهلي امال انا ابن مين ليه عملتوا فيا كده
=ما تلومنيش انا يا يوسف انا زيي زيك انا كمان كنت عايشه في كذبه وعارفه انك اخويا ابن امي وابويا لكن للاسف كل ده طلع كذب معلش يا يوسف انا عارفه انه مش وقته بس احنا مش هينفع نعيش مع بعض انا وانت مش اخوات وماما ما كنتش بترضع يعني احنا حتى مش اخوات في الرضاعه لازم تشوف مكان تعيش فيه او انا ممكن اروح عند خالو لحد ما نشوف هنعمل ايه بس يا يوسف انا عاوزه اطلب منك طلب صغير ما تحكيش لحد الموضوع ده سيب ماما ترتاح في تربتها ما تخليش اي حد يتكلم عليها
_ الله يسامحك يا ماما انتي وبابا ولا بلاش يا ماما وبابا ما انا طلعت ما ليش اهل ليه تعيشوني العمر ده كله في كذبه كبيره اروح فين انا دلوقتي ادور على اهلي فين
ياريت بعد اذن كل واحد القصه عجبته يعمل متابعه لصفحتي
= هنلاقيهم يا يوسف اوعدك هلاقي اهلك ماما اديتني شويه معلومات لازم ادور عليهم والاقيهم عشان هم دول اللي هيوصلوني لاختي….
سبته دخلت اوضتي عشان افكر انا هاعمل ايه قعدت شويه ولقيته بيلم هدومه وبيقول لي
_ انا هبات في الشغل كم يوم يكون دبرت نفسي ولقيت شقه ايجار انا عارف يا ايه انك ما لكيش ذنب في كل اللي بيحصل ده بس هي ظروف وحكمت علينا انت محتاجه اجيب لك اي حاجه قبل ما امشي
_ خلي بالك من نفسك يا يوسف و كلمني طمني عليك اول ما توصل مهما حصل انت هتفضل اخويا حتى لو ما كناش اخوات بالدم انت اخويا اللي في قلبي اللي هافضل احبه على طول وافتخر انه اخويا
سابني ونزل وانا قعدت افكر هاعمل ايه من اول بكره اول حاجه عملتها جبت رقم دكتور محمد عباس واول ما النهار طلع اتصلت حجزت عنده عشان اخذ عنوان العياده بالتفصيل
لبست هدومي الصبح رحت قبل ميعاد العياده لقيت الممرضه لسه يا دوبك بتفتح واحده سنها كبير شكيت انها نفس الممرضه بس عشان مظلمهاش قلت اما اقعد اتكلم معاها واسالها
_ الظاهر ان انا جيت بدري هو انتي شغاله هنا من زمان
= انا هنا مع الدكتور من اول ما فتح ما سيبتهوش خالص بقى لي معه اكثر من 30 سنه وهو ما بيرتحش في الشغل مع حد غيري
مقدرتش امسك نفسي ولقيتني باقول لها
_ ويا ترى بقى الدكتور عارف باللي انتي بتعمليه من زمان
= باعمل ايه هو انت تقصدي ايه بالضبط
_ لا انت فاهمه قصدي كويس ولو ما ساعدتنيش الاقي اختي الدكتور بتاعك هيعرف كل حاجه
فجاه لقيت الدكتور بيدخل وبيقول لي
_حضرتك مريضه جديده عندنا
= لا ابدا انا دخلت هنا بالغلط بعد اذنك
الدكتور سابني ودخل الاوضه بتاعته يجهز نفسه وانا قلت للممرضه
_ اديني رقمك بعد الشغل هاكلمك ولو غدرتي بيا الدكتور هيعرف كل حاجه وهتتحبسي
خليك متعاونه معايا ده لمصلحتك…
= انا مش فاهمه انت بتتكلمي عن ايه و عايزه ايه مني…
_ اقسم بالله لو ما ادتيني رقمك هادخل للدكتور دلوقت حالا و هاعمل لك فضيحه
ولو كلمتك وما ردتيش هتشوفي انا هاعمل ايه
لقيتها طلعت رقمها بسرعه واديتهولي وقالت لي بعد اذنك امشي دلوقتي وكلميني الساعه ٩….
اخدت الرقم وروحت البيت ارتاح شويه واستنيت الساعه ٩
واول ما اتصلت بيها…
ما لقيتهاش هي اللي ردت لقيت واحد بيرد عليا وبيقولي…
لتكملة القصة اضغط على متابعة القراءة 👇